top of page

ילדים, נערות ונערים במצבי סיכון

ילדים ובני נוער במצבי סיכון, שוליות והדרה זוכים לתשומת לב ציבורית ומקצועית רבה יחסית, אולם עדיין רבים מדי מהם אינם זוכים למענים טיפוליים וחברתיים מתאימים. המחקרים הכלולים כאן, שנעשו עם תלמידות מחקר וחוקרות שותפות לאורך עשרות שנים, שואפים להאיר את חוויותיהם של ילדים ובני נוער ולקדם טיפול מיטבי בהם. בגוף הידע שפיתחנו בולטת נקודת המבט המגדרית, שהיא קריטית להבנת התנסותם והטיפול בהם. אוכלוסיות מרכזיות בהן התמקדנו היו ילדים חשופים לאלימות בין הוריהם, נוער חסר קורת גג, נערות במצבי סיכון ובני נוער בזנות (שההתייחסות אליהם כלולה בחומרים של קבוצת המחקר על זנות ותשלום על מין). 

מאמרים בכתבי עת שפיטים

פלד, עינת, פרומר, דפנה ושפירו, שמעון. (1996). נוער חסר קורת גג בישראל: אפיונים של בני נוער שפנו ל"מקום אחר"חברה ורווחה, י"ז (1), 61-84. לינק

פינצי, ריקי, פלד עינת ורם, אנקה. (1998). השפעת גילוי עריות על האחרים העדים. חברה ורווחה, 18(2), 269-280. לינק

שפירו שמעון, דקל, רחל ופלד, עינת. (1999). הערכת מקלט לבני נוער חסרי קורת גג: אופני סיום שהות ויעדי עזיבה. עוברי חוק בישראל, 229-245. לינק

דקל, רחל, שפירו, שמעון ופלד עינת. (2016). ביתי הוא לא תמיד מבצרי: מעקב אחר אוכלוסית השוהים במקלטים לנוער חסר קורת גג. מגמות, 42 (2), 263-280. לינק

מוזיקנט, עמית ופלד, עינת. (2008). משמעות הבית בעיני נערות שברחו מביתןחברה ורווחה, 28 (2) 103, 383-410. לינק

Peled, E. & Edleson, J.L. (1992). Multiple perspectives on groupwork with children of battered women. Violence and Victims, 7, 327-346.  

 

Peled, E. (1993). Children who witness women battering: Concerns and dilemmas in the construction of a social problem. Children and Youth Services Review, 15, 43-52. https://doi.org/10.1016/0190-7409(93)90052-B

 

Peled, E. (1997). The battered women's movement response to children of battered women: A critical analysis. Violence Against Women, 3, 424-446.   https://doi.org/10.1177/1077801297003004006

 

Peled, E. (1997). Intervention with children of battered women: A review of current literature. Children and Youth Services Review, 19, 277-299.  https://doi.org/10.1016/S0190-7409(97)00018-2

 

Peled, E. (1998). The experience of living with violence for preadolescent children of battered women. Youth and Society, 29, 395-430.  https://doi.org/10.1177/0044118X98029004001

 

Peled, E., & Edleson, J.L. (1998). Predicting children’s domestic violence service participation and completion. Research on Social Work Practice, 8, 698-712.  https://doi.org/10.1177/104973159800800606

 

Peled, E. & Spiro, S., (1998). Goal Focused Evaluation: Lessons from a study of a shelter for homeless youth. Evaluation, 4 (4), 455-468.  https://doi.org/10.1177/13563899822208725

 

Peled, E., & Edleson, J.L. (1999) Barriers to children’s domestic violence counseling: A qualitative study. Families in Society, 88 (6), 578-586. 

https://doi.org/10.1606/1044-3894.1782

Peled, E., Spiro, S., & Dekel, R. (2002) Where do they go from here? Destinations of youth exiting a shelter. Children and Youth Service Review, 24 (4), 269-285.  https://doi.org/10.1016/S0190-7409(02)00176-7

 

Dekel, R. Peled, E., & Spiro, S. (2003). Shelters for housless youth: A follow-up evaluation. Journal of Adolescence, 26 (2), 201-212. 

https://doi.org/10.1016/S0140-1971(02)00130-6

 

Peled E., Spiro S. E., & Dekel, R. (2005). My home is not my castle: Follow-up of residents of shelters for homeless youth. Child and Adolescent Social Work Journal, 22 (3-4), 257-279.  https://link.springer.com/article/10.1007/BF02679472  

Peled, E. & Muzicant, A. (2008). The meaning of home for runaway girls. Journal of Community Psychology. 36(4), 434-451. https://doi.org/10.1002/jcop.20222

Peled, E. & Cohavi A. (2009) The meaning of running away for girls. Child Abuse and Neglect, 33, 739-749https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2007.04.018

Spiro, E.S., Dekel, R. & Peled, E.. (2009). Dimensions and correlates of client satisfaction: An evaluation of a shelter for runaway and homeless youth. Research on Social Work Practice. 19, 261-270. https://doi.org/10.1177/1049731508329395

 

Lachover, E., Preis, H., & Peled, E. (2019). From research on girls to girlhood studies: Exploring Israeli girlhood studies from an international and historical perspective. European Journal of Women Studies. 26(2), 132-144. 

https://philpapers.org/rec/PELFRO-2

 

Peled, E., Lachover, E., &  Preis, H. (2019). Constructions of girls’ bodies in Israeli academic literature: A critical scoping review. Journal of Gender Studies. 25(5), 531-544. https://doi.org/10.1080/09589236.2018.1550714 

 

Piller, S, Gibly, J. & Peled, E. (2019). The value and rationale of gender-specific intervention with at-risk adolescent girls. Child and Family Social Work, 24, 69–76.  https://doi.org/10.1111/cfs.12582

 

Peled, E., & Komem, M. (2020) “A girl’s place is in the home”: Spatial gendered scripts of girls who have left or been pushed out of home. Child and Family Social Work, 25(2), 240-247. https://doi.org/10.1111/cfs.12679 

עבודות דוקטורט שהוגשו כחלק ממילוי הדרישות לתואר שלישי, אוניברסיטת תל אביב 

קומם, מיכל. (2006). חיפוש וקבלת עזרה אצל נערות שברחו מהבית. לינק

עבודות תזה שהוגשו כחלק ממילוי הדרישות לתואר שני, אוניברסיטת תל אביב 

כוכבי סמסליק, איילת (1995). נערות הבורחות מהבית. קישור

גובני-חגי, אהובה. (2002). "ריצת משוכות": איתור וגיוס משתתפים למחקר על השפעת גילוי עריות על האחאים. קישור

מוזיקנט, עמית. (2005). המשמעות של בית עבור נערות הבורחות מביתן. קישור

 

Gibly, Jess. (2015). What's in it for the girls? Staff members' perceptions of the value of gender-specific programming in Israel for girls in distress. Link

bottom of page